PROPOZYCJE TEMATÓW SZKOLEŃ RAD PEDAGOGICZNYCH
Formy i organizacja pracy kształtujące rozwój ucznia niepełnosprawnego
Cele:
- Nabycie kompetencji i umiejętności w zakresie organizowania i prowadzenia pomocy dla dzieci niepełnosprawnych i z zaburzeniami rozwoju
- Poznanie metod współpracy z rodzicami tych dzieci i instytucjami wspierającymi ich wychowanie i edukację.
Program:
- Diagnozowanie potrzeb uczniów niepełnosprawnych i organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej:
- problemy uczniów niepełnosprawnych i z zaburzeniami rozwoju
– bariery w komunikacji nauczyciel-uczeń
– rola wychowawcy w zespole ds. udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej
- Prowadzenie zajęć dydaktycznych w klasie integracyjnej:
- zasady współpracy dwóch nauczycieli w klasie
– sposoby oceniania i formy pracy nauczyciela z uczniami i uczniów z uczniami
– momenty znużenia w trakcie zajęć
– dobór treści do możliwości uczniów
– atmosfera na zajęciach
- Dostosowanie społeczne ucznia z dysfunkcjami:
- aktywizacja ucznia na forum klasy i szkoły
– stawianie granic, wyznaczanie ról i zadań
– motywowanie do pracy
– monitoring rozwoju osobistego
- Współpraca w zespole i z innymi instytucjami:
- tworzenie sieci społecznego wsparcia
– współpraca z rodzicami
– współpraca z pedagogiem i psychologiem szkolnym
wypełnij formularz zgłoszeniowy by zamówić szkolenie Rady Pedagogicznej
4 godz. dyd.