PROPOZYCJE TEMATÓW SZKOLEŃ RAD PEDAGOGICZNYCH
Pokolenie X, Y – wyzwania i trudności
Cele:
- nauczyciele poszerzą swoją wiedzę na temat tego, jak przebywanie współczesnej młodzieży w świecie wirtualnym może wpływać na procesy myślowe, pamięć, koncentrację, zachowania społeczne, empatię
i komunikowanie się z dorosłymi, - dowiedzą się również jak porozumiewać się i współpracować z uczniem uwzględniając te w/w konsekwencje jego przebywania w świecie wirtualnym,
- szkolenie ma na celu także przełamywanie schematów tradycyjnego myślenia i zachowania nauczycieli
w sytuacji konfrontacji z uczniem celem szukania niekonwencjonalnych form reagowania, które bardziej trafiają do nastolatka z epoki internetu, - nauczyciele dowiedzą się także, co to jest "szkoła przyszłości" i przed jakimi wyzwaniami stoi edukacja przyszłości: jak zmienia się rola nauczyciela, strategie i techniki nauczania, środki przekazu wiedzy i jaj zasoby.
- poznają też jak wykorzystywać w procesie nauczania współczesne osiągnięcia techniki i jaki może być ich wpływ na mobilizowanie ucznia do współpracy z nauczycielem
Program:
- Charakterystyka pokolenia w sieci:
- indywidualizm,
- wysoka samoocena,
- koncentracja na sobie,
- aprobata dla zmian,
- innowacyjność,
- niezależność,
- nastawienie na sukces,
- mała samodzielność,
- trudności z podejmowaniem decyzji.
- Deficyty pokolenia w sieci:
- brak zaangażowania
- postawy roszczeniowe
- brak cierpliwości
- niską etykę pracy
- brak zainteresowań
- kwestionowanie autorytetów
- brak kultury uczenia się
- brak kompetencji społecznych
- deficyt uwagi
- wszechobecną praktykę plagiatowania.
- Cyfrowi tubylcy i cyfrowa demencja – co to takiego jest i jej konsekwencje:
- powierzchowne przetwarzanie informacji,
- problemy z pamięcią – w świecie internetu zapominamy więcej niż w realu,
- wielozadaniowość i rozproszona uwaga,
- zaburzenie kontaktów społecznych oraz więzi z rodzicami i przyjaciółmi,
- bezsenność, depresja i uzależnienia jako skutki korzystania z cyfrowych mediów.
- Pokolenie w sieci, a nauczanie we współczesnej szkole:
- neuropedagogika i jej możliwości zastosowania w nauczaniu,
- teoria inteligencji wielorakiej i jej zastosowanie w nauczaniu,
- czy i jak możemy wykorzystać potencjały pokolenia w sieci w budowaniu ich motywacji do nauki
- nowoczesne technologie w nauczaniu możliwości i ograniczenia.
- Pokolenie w sieci, a relacje społeczne na terenie szkoły:
- stymulowanie kompetencji komunikacyjnych,
- uwrażliwianie na emocje w komunikacji, uczenie empatii
- modelowanie umiejętności wychodzenia poza swoje ja, przyjmowania punktu widzenia innych,
- uwzględniania ich potrzeb we wzajemnych kontaktach.
- Pokolenie w sieci – czy rzeczywiście jest aż tak źle: mity i fakty na temat pokolenia w sieci.
wypełnij formularz zgłoszeniowy by zamówić szkolenie Rady Pedagogicznej
CZAS TRWANIA
3 godz. dyd.
PROWADZĄCY Marek Tokarski